חיפוש

לכבוד יום האהבה שנת 2023 – הנחה של 14% על כל המוצרים באתר! הקלידו קוד קופון Love1402. בתוקף עד ה-14/2

חוגגים את יום האם עם עד 30% הנחה על כל קולקציית יום האם שלנו!​​

טיפול בתכשיטים: עצות וטיפים לשמירה נכונה על התכשיטים היקרים שלכם

אז אתם רוצים שהתכשיטים המהממים שלכם ימשיכו להבריק כמו ביום הראשון? אין כמו תכשיט שמתחיל לאבד מהברק שלו או מאבד את המראה המרשים והנוצץ שלו כדי להזכיר לנו את החשיבות של הטיפול הנכון בתכשיטים. אנחנו רוכשים תכשיטים לא רק בשל היופי שטמון בהם, אלא גם כי הם מסמלים רגעים מיוחדים בחיים, אירועים שאנחנו רוצים לזכור, מתנות סנטימנטליות עם מסר שמלוות אותנו בחיים וכנראה שמדובר בהשקעה יקרה בה אנו מקווים ליהנות ממנה לאורך זמן. אז, איך נוכל לשמור על התכשיטים שלנו במצב הכי טוב שיש? הפתרון הוא, כמובן, בטיפול הנכון! הצטרפו אלינו למאמר שבו נחשוף לפניכם את כל העצות והטיפים לשמירה נכונה על התכשיטים היקרים שלכם. כי כשמדובר בברק, אנחנו רוצים שימשיך לאורך זמן!

* ממש שניה לפני שאנחנו צוללים חשוב לנו להזכיר לכם שהשימוש במידע במאמר הינו על אחריותכם

 

טיפול בתכשיטים - עצות וטיפים לשמירה נכונה על התכשיטים היקרים שלכם

מהם החומרים הנפוצים מהם עשויים תכשיטים?

בעולם התכשיטים, החומר הוא מה שמבדיל בין תכשיט לתכשיט, ומקנה לו את הזהות הייחודית שלו. כאשר אנו חושבים על תכשיטים, החומרים הנפוצים הראשונים שקופצים לנו לראש הם כמובן הזהב והכסף. הזהב, הבהיר והמבריק, הוא סימן לאיכות ויוקרה, והוא מתקבל בחום בכל תרבות ובכל תקופה. הכסף, עם הגוון המיוחד שלו, הוא חומר יציב שמגיע במגוון סוגים ובהירויות. לצדם, החלה השימוש בשנים האחרונות בפלדת אל חלד בייצור תכשיטים, המציעה עמידות גבוהה ומראה מודרני. כמובן, ישנם חומרים נוספים כמו פלטינה, ברונזה ואפילו חומרים טבעיים כמו קרמיקה או אבנים יקרות. המגוון הזה מביא לעולם התכשיטים עושר בעיצובים חדשים עם צבעים וטקסטורות שגורמים לנו להתרגש בכל פעם מחדש.

איך לטפל נכון בתכשיטים מזהב ומכסף כדי לשמור עליהם?

לתכשיטים מזהב ומכסף יש אופי ייחודי ומראה מרשים שמעניק לנו את הברק הנפלא בזמן שאנו עונדים אותם. אך, בשביל לשמור על הברק הזה ולהבטיח שהתכשיט יישאר במצבו הטוב ביותר לאורך זמן, לכל אחד מהחומריים דרוש הטיפול הראוי לו. כאשר אנו מטפלים באופן נכון בתכשיטים, אנו מבטיחים את אורך חייהם ומונעים פגעים ושריטות. בנוסף, הטיפול המתבצע באופן תדיר מסייע בשמירה על הברק הטבעי של התכשיט, ומונע השחרה או אובדן הצבע. זהו הזמן להתחיל ולהכיר את הטיפים החשובים ביותר לשמירה על התכשיטים שלך.

מהו הזהב ואיך נכון לשמור עליו?

טיפול בתכשיטים - זהב טהור

הזהב הוא מתכת יקרה, אדומה-צהובה המזוהה בצורה מיידית ומיוחסת לעושר, לגאווה ולאיכות. מאפייניו הבולטים הם הברק המיוחד שלו, גמישותו והעמידות הרבה שלו בפני חמצון וקורוזיה. זה אומר שהוא לא מחליד, והוא אחת המתכות היעילות והנצילות ביותר שיש. לזהב יש מספר סוגים, המתאפיינים בכמות אחוז הזהב הטהור הנמצא בהם – 14, 18 או 24 קארט, למעשה ככל שהמספר גבוה יותר כך אחוז הזהב גבוה יותר כאשר 24 קארט אומר שזה 100% זהב טהור.

אבל, אף על פי שהזהב הינו מתכת עמידה, הוא גם רך יחסית, ולכן ישנם מספר המלצות לשמירה עליו. כאשר אנו מדברים על טיפול בתכשיטים מזהב, חשוב להמנע מלהביא את התכשיט במגע ישיר עם חומרים כימיים כגון בשמים וקרמים שיכולים לגרום לפגעים בזהב וגם באלמנטים נוספים בתכשיט. נכון לאחסן את התכשיטים במקום יבש וללא לחות וכן להימנע ככל הניתן שהתכשיט לא יקבל מכות או שריטות. לעיתים מומלץ טיפול מקצועי את תכשיטן או מעצב תכשיטים שיעברו על התכשיט שלכם, ינקו אותו וגם יבצעו פוליש הברקה  הוא יהיה הפתרון האידיאלי להחזיר לתכשיט שלכם את הגוון והברק שאבד ממנו.

מהו הכסף ואיך נכון לשמור על תכשיטי כסף?

טיפול בתכשיטים - כסף טהור

הכסף הינו מתכת יקרה המזוהה בגוון לבן מטאלי ובברק המיוחד שלו. בעולם התכשיטים, הכסף אותו אנו רואים ברוב מוחלט של המקרים לא מדובר כסף 100% טהור, אלא בעצם בסגסוגת של כסף בשם “כסף 925” או “כסף סטרלינג”. המספר 925 מציין ש-92.5% מסגסוגת החומר הכוללת היא כסף, ו-7.5% הינם מתכות אחרות שמשלבים במסה הכוללת על מנת להוסיף קשיות לחומר ועמידות לאורך זמן.

הכסף הוא מתכת רכה יחסית, והוא גם מגיב לחמצון באוויר, מה שגורם לו להתכהות או להשחיר. לכן, כאשר אנו מדברים על טיפול בתכשיטים מכסף, חשוב לשמור אותם במקום יבש ללא לחות, להימנע ממגע עם קרמים ובשמים וגם להימנע ממגע בחומרים כימיקלים אחרים. כדאי לנקות את התכשיט מכסף במטלית מיוחדת לכסף אותה ניתן להשיג בקלות או חומרי ניקוי המיועדים לניקוי כסף, ניתן גם לנקות כסף בחומרים ביתיים ואחת ההמלצות הטובות ביותר לתכשיטים מכסף הוא להתקלח איתם, ממש ככה. המים החמים במקלחת (לא מים רותחים) מנקים את הכסף ועוזרים לשמור עליו לאורך זמן. ניתן כמובן תמיד להביא את תכשיטי הכסף שלכם לתכשיטן שמבצע גם טיפול וניקוי תכשיטים כדי שינקה, יבריק ויחזיר את הברק לתכשיט האהוב שלכם כמו ביום הראשון שרכשתם אותו.

איך נכון לשמור על תכשיטים עם ציפוי?

תכשיטים עם ציפוי, בין אם הם מזהב, כסף או כל ציפוי אחר, הם אמנם פחות יקרים מתכשיטים ממתכת טהורה, אך הם דורשים טיפול מיוחד כדי להבטיח את השמירה על הברק והמראה שלהם. קודם כל, כדאי למנוע מהם מגע של מים במיוחד ים ובריכה, חומרים כימיים, קרמים ובשמים, ואפילו איפור, מאחר שהם עלולים לפגוע בציפוי ולגרום לו להתקלף. אנשים רבים אינם יודעים, אך הזיעה גורמת לפגיעה בציפוי מאחר וזיעה הינה חומר כימי המורכב בעיקר מחומצות שהגוף פולט, ולכן מומלץ להסיר את התכשיטים בזמן פעילות גופנית או בימים מאוד חמים. כאשר אתם אינכם עונדים את התכשיט, הניחו אותו בקופסה תכשיטים סגורה, עדיף במקום יבש וללא לחות כדי למנוע חשיפה לאוויר שכן יכול לגרום להתחמצנות. לבסוף, אם התכשיט מתחיל להראות סימנים של בלאי, כדאי לשקול ציפוי מחודש בעזרת מומחה.

טיפול ושמירה נכונה זו המשמעות של השקעה בתכשיטים שלכם

כאשר אנו רוכשים תכשיט, אנו לא רק רוכשים פריט (שאולי) יקר במחירו, אלא גם בערכו הרגשי והאישי. התכשיטים שלנו מספרים סיפור, והם משקפים את זהותנו, טעמנו ואת הרגעים החשובים בחיינו. לכן, טיפול נכון ומתוך הבנה בתכשיטים שלנו הוא לא פחות מהשקעה בעצמנו. המילה “שמירה” לא פועלת רק על הברק והצבע, אלא גם על זיכרונות ורגעים שונים שהם מייצגים.

אז בפעם הבאה שאתם כולים לבריכה, לים, מחליטים לשטוף כלים, משתמשים בתרסיסי שיער ובושם או רגע בטרם כניסה למקלחת, עצרו שניה והסירו מעליכם את התכשיטים שלכם. בעזרת הטיפים וההמלצות שתיארנו למעלה, תוכלו להבטיח שהתכשיטים שלכם ישמרו לאורך זמן וימשיכו לנצוץ ולהיראות כמו חדשים, ובעיקר – שימשיכו לספר את הסיפור שלכם.

מה היה לנו במאמר?
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקה כרגעחזרה לחנות